НачалоНаука и природаДевствените коралови рифове, открити близо до островите Галапагос, са на хиляди години...

Девствените коралови рифове, открити близо до островите Галапагос, са на хиляди години и гъмжат от живот

Корали, ракообразни, таралежи, анемони на Cacho De Coral, новооткрит девствен коралов риф в морския резерват Галапагос. (Кредит за изображение: Schmidt Ocean Institute)

Изследователи на океана откриха два девствени дълбоководни коралови рифа близо до Галапагоските острови и поставиха на картата две неизследвани подводни планини край бреговете на Еквадор.

По-големият от двата студеноводни рифа е дълъг над 2600 фута (800 метра), според изявление. И двата рифа се намират на 1000 фута (300 м) под повърхността на океана в морския резерват Галапагос и се гордеят с богато разнообразие от видове каменисти корали, които процъфтяват там от хиляди години.

„Морският резерват Галапагос е зона с изключително биологично значение“, Стюарт Банкс, старши морски учен във Фондация Чарлз Дарвин с нестопанска цел, се казва в изявлението. „Намирането на такива дълбоки и дълготрайни рифове ни отвежда важни стъпки по-близо до защитата на скритите измерения на океанското разнообразие и разбирането на ролята, която дълбоките местообитания играят за поддържането на здравето на нашия океан.“

Свързани: Какъв процент от океана сме картографирали?

Изследователите откриха кораловите рифове по време на 30-дневна експедиция за изследване на подводни скални екосистеми около островите Галапагос. Те използваха дистанционно управлявано превозно средство (ROV), за да заснемат изображения на цветни видове, поддържащи други форми на живот, включително ракообразни, анемони, крехки звезди и таралежи.

Експедицията също потвърди съществуването на две подводни планини в морския резерват, които учените са засекли преди това в сателитни данни. Екипът начерта характеристиките с помощта на лазерен скенер, който създава карти с изключително висока разделителна способност. Тези карти са толкова подробни, че могат да бъдат избрани отделни животни, живеещи на морското дъно.

Изследователите също така създадоха подробни карти на новооткритите коралови рифове, които инкрустират вертикални скални повърхности, обхващащи дълбочини между 1200 и 1400 фута (370 до 420 м). Това обаче не са първите студеноводни рифове, открити в тези води: През април учените документира първия дълбоководен коралов риф намерени в архипелага Галапагос на върха на некартографирана досега подводна планина.

Крехки звезди, вплетени в коралова структура, растяща върху вертикална стена от скала. (Кредит за изображение: Schmidt Ocean Institute)

„Развълнувани сме, че нашите картографски данни могат да подобрят разбирането ни за рифовите екосистеми в Галапагос,“ Катлийн Робъртизследовател в Мемориалния университет на Нюфаундленд в Рибарския и морски институт в Канада, който ръководи скорошната експедиция, се казва в изявлението.

Експедицията също се отправи на североизток от архипелага Галапагос до защитени води край отдалечен вулканичен остров, известен като остров Кокос. Там екипът наблюдава повече дълбоководни корали, покрити с яйца, според изявлението.

„Тези завладяващи нови открития продължават да подхранват важни изследвания за информиране за по-добро управление на съществуващи и бъдещи защитени морски зони в региона“, каза Банкс.