НачалоНаука и природаМагическата история на магнитите за хладилник

Магическата история на магнитите за хладилник

Много от нас са израснали с магнити, украсяващи хладилниците ни, но никога не сме се питали защо.

Все по-често се среща домашен хладилник, който е покрит с някакъв вид магнит, независимо дали е рекламен магнит или сувенир.

Ако сте любопитен човек, може би сте стояли пред хладилника си и сте размишлявали защо ги използваме и как са се появили.

Ще надникнем в историята на магнитите за хладилник и ще обясним как тези удобни контейнери са се озовали на нашите хладилници.

Преди да направим това обаче, най-добре е бързо да опресним какви точно са магнитите.

Какво изобщо са магнитите?

Магнитна лента, показваща север и юг

От хиляди години знаем за съществуването на магнетизъм, но едва сравнително наскоро разбрахме какво всъщност представлява той и как работи.

Някои от първите хора, които са открили, че един вид камък би привлякъл други богати на желязо камъни, са древните гърци.

Първите, които откриха използването на магнетизъм за насочване на парче метал в постоянна посока, бяха древните китайци, които използваха своите ранни форми на компас, за да практикуват Фън Шуй.

И така, какво представляват магнитите?

По проста дефиниция те са обект, който излъчва магнитни полета, които от своя страна привличат метали като стомана, желязо, никел и кобалт.

Магнитите могат да бъдат в различни форми и форми.

Някои се създават чрез смесване на желязо и друг елемент като винил или керамика, които след това се намагнетизират (променени, така че да имат и магнитно поле) от по-мощен магнитен източник.

Друга често срещана форма на магнит е електромагнитът, който е критичен компонент в повечето типове двигатели.

Тези магнити непрекъснато се зареждат и магнетизират от електрически ток, което ги прави много силни магнити.

Можете да научите повече за това какво представляват магнитите и как работят тук.

За какво се използват магнитите?

Компас

Както вече споменахме, знаем за магнитите от хиляди години, като най-ранните записи датират отпреди около 2500 години в Гърция, Индия и Китай.

Около 1200 г. сл. н. е. е открито, че можете да използвате магнит, за да ви даде истинска посока на север или юг, и от това откритие се раждат компасите.

Компасите напълно революционизираха начина, по който пътуваме и виждаме света, позволявайки на пътешествениците да се ориентират, без да използват слънцето или звездите, което обикновено беше по-ненадеждно.

Бързо напред до 20th Век и магнитите започват да се използват по най-различни начини в електрониката, двигателите и т.н.

Как започнахме да използваме магнити в нашите хладилници?

Момиче, което държи магнитни букви

Едва през 1913 г. първият търговски хладилник е изобретен от човек на име Фред У. Улф.

Въпреки че хладилниците не са намерили широко приложение, докато General Electric не пусна своя хладилник „Monitor-Top“ през 1927 г.

Не е изненадващо, че едва след като хладилниците бяха изобретени, ние започнахме да използваме магнити върху тях и това се случи едва в средата на 20-теth век.

По това време стана обичайно да се прикрепя магнит към пластмасови цифри или букви, които се използват като учебни помагала.

Първите магнити за хладилник, които всъщност са предназначени за използване върху хладилник, са изобретени от човек на име Сам Хардкасъл.

Той беше натоварен от компании в космическата индустрия да изобрети форма на магнитни букви и цифри, които бяха напълно магнитни, вместо просто парче пластмаса с прикрепен магнит.

Сам Хардкасъл създаде начин за смесване на железен оксид, по същество железен прах, с винил, леко гъвкава пластмаса.

Той откри, че създадените от него магнити пасват перфектно на целта и се задържат много по-добре върху повърхностите, тъй като целият „магнит“ е магнетизиран.

Сам осъзнава, че неговите магнити имат много по-голям потенциал и създава рекламна компания, която продава едни от първите в света реклами на магнитни хладилници.

Той продължи да се разклонява в сувенирната индустрия, като създаде специализирани магнити за всеки американски щат с интересни бележки за всеки от тях за туристическата индустрия.

По времето, когато Сам Хардкасъл разработваше своите магнити за хладилник, друг играч се намеси в играта.

Човек на име Уилям Цимерман придоби първия патент за нов тип магнити за хладилник през 70-те години на миналия век, които бяха под формата на малки карикатури и бяха доста полезни за държане на неща в хладилника.

Защо магнитите за хладилник са толкова популярни?

Голяма колекция от магнити за хладилник, събирани на ваканции

Магнитите за хладилник бързо спечелиха одобрението на широката общественост по света.

Магнитите с фирмени реклами обикновено се раздаваха безплатно и беше открито, че те са невероятно полезни за държане на бележки, снимки и рисунки в хладилника.

Въпреки че бяха страхотни, по-цветните и интересни дизайни ставаха все по-често срещани, като хората украсяваха хладилниците си със спомени от всички места, до които са пътували.

През 90-те години една компания създаде продукт, наречен магнитна поезия, който включваше пакет от думи върху магнитна подложка, който можеше да се използва за създаване на всяко изречение, което можете да си представите от наличните думи.

Остатъка? Това е история!

Не знам за вас, но хладилникът не е истински ваш, докато не го украсите с няколко магнита за хладилник! И не е истински ваш, докато не поставите възглавница на хладилника си…?

За някои това е свързано с изграждането на непрекъснато нарастваща колекция от глупави цветни магнити за хладилник откъдето и да са пътували.

За други магнитите за хладилник се ценят повече заради тяхната полезност при закрепване на важни съобщения или семейни снимки към хладилника.

Независимо дали сте почитател на блясъка на вашия хладилник или не, магнитите за хладилник определено ще останат за известно време!