НачалоНаука и природаНаучни новини тази седмица: Розови диаманти и ядрена „паста“

Научни новини тази седмица: Розови диаманти и ядрена „паста“

Тази седмица в научните новини открихме как са се образували повечето от розовите диаманти в света, сготвихме малко ядрена „паста“ в мъртви звезди и наблюдавахме покрита със слуз гъба „пенис“ да върши работата си.

Ако си представите диамант, обикновено се сещате за кристално чист диамант, но австралийската формация Аргайл произвежда розови диаманти. Сега знаем, че техният отличителен цвят идва от разпадането на първия суперконтинент на планетата преди 1,3 милиарда години. Съвсем наскоро, само преди 66 милиона години, масовото измиране от периода Креда-Палеоген доведе до загубата на три четвърти от видовете на Земята. Но едно нещо, което оцеля, бяха цветята – и те процъфтява заради това.

От животинското царство дойде новина за a гигантски алигатор гар, който въпреки името си няма нищо общо с влечугоподобните ловци. Те обаче са много големи, като един, изваден от резервоар в Тексас, достига огромните 283 паунда (128 килограма) – вероятно счупвайки два световни рекорда, датиращи от 1951 г. Рибата огромна риба беше освободена безопасно обратно в водите. Безопасността във водата очевидно беше гореща тема в новините за животните тази седмица, както и другите големи истории крокодили, за които се твърди, че спасяват куче от нападениеи учен спасяване на змия от задавяне на риба.

От водните до археологическите, където учени в Замбия откриха това, което се смята за най-старата дървена конструкция в света, датиращ от преди 476 000 години. Ако датирането е правилно, това означава, че дървообработването може да предшества появата на нашия собствен вид, Мъдър човек. От по-новата история са открити оръжия и изгубени съкровища, с ан ранносредновековен войн, открит в Германиядве редки Римски кавалерийски мечове намерени в Обединеното кралство и a кеш на „тайни“ намерени в потънал подводен храм и светилище в Египет.

В здравните новини нов анализ на скринингови тестове за четири вида рак предполага, че средно само един действително увеличава продължителността на живота, но не всички учени са съгласни.

Ядрената „паста“ не звучи като най-апетитното ястие, но в случая говорим за небесно лакомство, а не за кулинарно, където фундаменталните частици са усукани в странни форми на „паста“. в крайните сърца на неутронни звезди. На други места в космоса открихме какво може да е причината нашата галактика да се изкривидокато космическият телескоп Джеймс Уеб ни почерпи със снимка на дъгови ударни вълни „светлинен меч“. изстрелване на новородена звезда. Когато става въпрос за стрелба по неща, космическите сили на САЩ можеха да се прострелят в крака след изстрелването на сателит за наблюдение, както може би проби дупка в горните слоеве на атмосферата. За щастие дупката няма да представлява заплаха за хората на земната повърхност, тъй като естествено се е затворила в рамките на няколко часа. уф.

И накрая, не можехме да ви пуснем, без да ви покажем това хипнотизиращо изтичане на времето покрита със слуз пенис гъба който мирише на гниеща плът. Моля.

Следвайте ни в WhatsApp

Ако нямате търпение за уикенда, за да се наситите с научни новини, сега можете да получите най-новите разработки директно на телефона си, като следвате нашите Live Science WhatsApp Channel. Това е най-добрият начин да получите нашите експертни доклади в движение, но не се притеснявайте, ако не използвате WhatsApp, можете също да ни намерите на Facebook, X (бивш Twitter), Флипборд, Instagram, TikTok и LinkedIn.

Снимка на седмицата

Изображение, заснето на редки калмари, Grimalditeuthis bonplandi (Кредит за изображение: Изображението е предоставено от Schmidt Ocean Institute)

Изследователски кораб край бреговете на Галапагоските острови наскоро забеляза тази рядко срещана призрачна сепия със слаби пипала без смукала, която се носи в дълбините. За разлика от другите калмари, Grimalditeuthis bonplandi има пипала за хранене без смукала, така че докато другите главоноги бият и се блъскат, хващайки плячката си с пипалата си и я улавяйки в капан с смукалата си, G. bonplandi се смята за грациозна хранилка, която развява пипалата си, за да примами малки скариди и други ракообразни към гибелта им.

Това е едва вторият път, когато този неуловим вид е заснет жив и вие можете гледайте величествения му танц тук. Ако все още сте в настроение за по-спокойни главоноги, тази зашеметяваща снимка на изключително рядък7-рамен октопод“ беше заснет наскоро близо до брега на Вашингтон.

Неделно четене

• Човешкият мозък е забележително добър в приспособяването към различни светлинни условия, но какво ще кажете за друга планета?
  • „Скромен, смирен и необичайно умен“: Запознайте се със съветския математик, който тихо разгада мистерията на формирането на планетата.
  • Външната атмосфера на слънцето беше уловена при невъзможни досега екстремни ултравиолетови дължини на вълните благодарение на инженерен хак в последния момент.
  • Тези забележителни места изглеждат като сънувани от научната фантастика, но те наистина съществуват на Земята.
  • Зелената комета Нишимура оцеля от прегрятата си прашка около слънцето по-рано тази седмица, но ще имаме ли още един шанс да я видим?
  • Стъклото има уникални свойства, но дали е твърдо или течно?
  • Обяснено е всичко, което трябва да знаете за Ел Ниньо.
  • Учените вече могат да създават реалистични модели на човешки ембриони в лабораторията – време ли е да преосмислим нашата правна дефиниция за човешки ембрион?
  • Следете за планетата Меркурий, която достига най-високата си точка в небето този уикенд. Ето как да го видите.
  • Можем ли да се доверим на най-ранните си спомени или те са ненадеждни?

И накрая…

Много нации се надпреварват да установят постоянно присъствие на южния полюс на Луната. (Кредит за изображение: Студиото за научна визуализация на НАСА)

Между 1969 и 1972 г. САЩ кацнаха 12 астронавти на Луната като част от програмата Аполо, която беше създадена основно, за да победи бившия Съветски съюз на Луната в разгара на Студената война. Сега, повече от 50 години след като първият човек кацна на Луната, интересът към посещение на нашия небесен съсед отново расте главоломно.

Този път обаче космическите нации се вглеждат в южния полюс на Луната, който се превърна в гореща точка както за краткосрочно, така и за дългосрочно изследване на космоса. Така че защо са Русия, Индия и други страни състезание към лунния южен полюс?