НачалоНаука и природаУчените показаха лицето на 10-футова „попова лъжичка убиец“, която тероризирала Земята много...

Учените показаха лицето на 10-футова „попова лъжичка убиец“, която тероризирала Земята много преди динозаврите

Crassigyrinus scotiscus са живели преди 330 милиона години във влажните зони на днешна Шотландия и Северна Америка. (Изображение: Боб Никълс 2018)

Сглобявайки фрагменти от древен череп, учените реконструираха призрачното лице на подобно на крокодил „попова лъжица“ същество на 330 милиона години, разкривайки не само как е изглеждало, но и как може да е живяло.

Учените са знаели за изчезналите видове, Crassigyrinus scotiscus от десетилетие

Но тъй като всички известни вкаменелости на първичния хищник са силно смачкани, беше трудно да се разбере повече за него. Сега, напредъкът в сканирането с компютърна томография (CT) и 3D визуализацията позволиха на изследователите да свържат дигитално фрагментите за първи път, разкривайки повече подробности за древния звяр.

Предишен изследвания (отваря се в нов раздел) е показал, че C. scoticus е бил тетрапод, животно с четири крака, свързано с първите същества, преминали от водата на сушата. Тетраподите започнаха да се появяват на Земята около 400 милиона (отваря се в нов раздел) преди години, когато най-ранните тетраподи започнаха да еволюират от риби с лобови перки.

За разлика от роднините си обаче минало проучвания (отваря се в нов раздел) намерих C. scoticus беше водно животно. Това е или защото предците му са се върнали от сушата във водата, или защото изобщо не са успели да стигнат до сушата. Вместо това живееше в въглищни блата (отваря се в нов раздел) — влажни зони, които след милиони години биха се превърнали в складове за въглища — в днешна Шотландия и части от Северна Америка.

Свързани: Фосилизирани очи и мозъци на 462 милиона години, открити в „тайно“ място за вкаменелости в Уелс

Новото изследване, проведено от учени от Лондонския университетски колеж, показва, че животното е имало огромни зъби и мощни челюсти. Въпреки че името му означава „дебела попова лъжица“, показва проучването C. scoticus имаше сравнително плоско тяло и много къси крайници, подобни на крокодил или алигатор.

„В живота, Crassigyrinus щеше да бъде около два до три метра [6.5 to 9.8 feet] дълго, което беше доста голямо за времето“, водещият автор на изследването Лора Поро (отваря се в нов раздел)преподавател по клетъчна биология и биология на развитието в University College London, каза в a изявление (отваря се в нов раздел). „Вероятно щеше да се държи по начин, подобен на съвременните крокодили, дебнейки под повърхността на водата и използвайки мощната си захапка, за да грабне плячка.“

C. scoticus също беше адаптиран за лов на плячка в блатисти терени. Новата лицева реконструкция показва, че има големи очи, за да вижда в кална вода, както и странични линии, сензорна система, която позволява на животните да откриват вибрации във водата.

Въпреки че се знае много повече за C. scoticus, учените все още са озадачени от празнина близо до предната част на муцуната на животното. Според Поро разликата може да означава това C. scoticus имаше други сетива, за да му помогне да ловува. Може да е имало така наречения рострален орган, който е помогнал на създанието да открие електрически полета, каза Поро. Алтернативно, C. scoticus може да е имал орган на Джейкъбсън, който се намира в животни като змии и помага за откриването на различни химикали.

В по-ранни проучвания, каза Поро, учените са реконструирали C. scoticus с много висок череп, подобен на този на мурена. „Когато обаче се опитах да имитирам тази форма с цифровата повърхност от компютърна томография, просто не се получи“, обясни Поро. „Нямаше шанс животно с толкова широко небце и толкова тесен покрив на черепа да има такава глава.“

Новото изследване, публикувано на 2 май в Журнал за палеонтология на гръбначните животни (отваря се в нов раздел), показва, че животното би имало череп, подобен по форма на този на модерен крокодил. За да възстанови как изглежда животното, екипът използва компютърна томография от четири отделни екземпляра и сглобява счупените вкаменелости, за да разкрие лицето му.

„След като идентифицирахме всички кости, това беше малко като 3D пъзел“, каза Поро. „Обикновено започвам с останките от мозъчния корпус, защото това ще бъде сърцевината на черепа, и след това сглобявам небцето около него.“

Сега екипът планира да проведе биомеханични симулации, за да тества своите идеи за C. scoticus и неговите възможности.

Редактор Диана Георгиева