НачалоЗдравеНаднорменото тегло „притъпява“ реакцията на тялото към добавките с витамин D

Наднорменото тегло „притъпява“ реакцията на тялото към добавките с витамин D

Дата:

Свързани публикации

Безплатни прегледи за предсърдно мъждене в 9 града

Безплатни прегледи за предсърдно мъждене ще се проведат в...

Безплатни прегледи за високо кръвно в Пловдив

Безплатни профилактични прегледи за артериална хипертония (високо кръвно налягане)...

Кои хормони влияят за появата на косопад?

Косопадът при жените е тема, която често се възприема...

Как да се защитим след увреждане от естетична процедура?

Темата за естетичните процедури отново излезе от зоната на...

Изследователите смятат, че мастните клетки могат да абсорбират повече витамин D от другите клетки, като понижават кръвните нива.

Приблизително един на всеки шест възрастни има неоптимални нива на витамин D в кръвта. Ако се управлява лошо, това може да доведе до омекване на костите и ниски нива на калций в кръвта, а някои изследвания показват, че дефицитът може дори да бъде предшественик на рак. Нови доказателства сочат, че регулирането на теглото може да е необходимо за поддържане на адекватни нива на витамин D в тялото.

„Новите открития предполагат, че наличието на повече телесни мазнини може да попречи на способността на тялото да абсорбира добавките с витамин D. Откритието идва от анализ на данни, събрани за едно от най-продължителните изпитвания на витамин D досега. Изглежда, че се случва нещо различно с метаболизъм на витамин D.“ D при по-високо телесно тегло и това проучване може да помогне да се обясни влошаването на резултатите от добавките при хора с повишен ИТМ“, казва семейният лекар Татяна Захарова специално за News-air.

Проучването анализира данни от 26 000 души на възраст около 50 години, които не са имали рак или сърдечно-съдови заболявания в началото на изследването. Всички участници приемаха ежедневни добавки с витамин D в продължение на приблизително пет години от 2010 до 2018 г. Резултатите показват, че хората с повишен ИТМ имат значително по-ниски нива на витамин D в кръвта.

Половината от участниците са приемали таблетки, съдържащи 2000 международни единици (IU) витамин D на ден, пет пъти повече от препоръчителния дневен прием от 400 IU на ден.

Проучването е плацебо-контролирано, като другата половина от пробата приема плацебо хапче. Резултатите показват, че общият риск от смърт от рак сред участниците, които приемат витамин D, е с 20% по-нисък, въпреки че тази цифра не е значима. Това накара изследователите да проучат дали телесното тегло има ефект върху намаляването на риска от рак.

По-рано News-air писа за ползите от сладкото.

Последни публикации